Jobb man inte behöver jobba för - studievägledare

Seriöst, man borde bli studievägledare, de (likt hantverkare) tycks ju aldrig behöva vara på jobbet eller faktiskt utföra något arbete. Har försökt få tag i min studievägledare angående kursen i höst sedan, hm, i ondags (?) men inte då. Hon/han är tydligen på semester, que liksom? Jag har precis fått ett brev som registrering and annat shit som ska vara ifyllt och inskickat senast den 1 juni och människans lösning är att ta semester t.o.m den 1 juni. Nice. För man kan ju inte förvänta sig att studenter kommer försöka få tag i en med frågor när man ensam listas som the-go-to-person med kontaktinformation på nämnda blankett.

Men samtidigt: hade jag haft det jobbet hade jag spytt på alla näsvisa och tykna studenter som varit för lata för att kolla upp saker på internet och ständigt ringde och malde ner min vilja att leva (och att utföra faktiskt arbete). Min subtila hämnd hade naturligtvis varit att ta semester i blankett-inlämnings-tider. Jag hade suttit i min ensamhet, med en stor whiskey i handen och hånskrattat åt alla förvirrade studenter som ringde upp en på jobbet, hörde det förbaskade semestermeddelandet om och om igen och sedan bloggar om det. Sedan hade jag låtsas som ingenting när de väl fick tag i mig (försent naturligtvis om de hade fyllt i blanketten fel eller inte motsvarade behörighetskraven) och gett de helt fel information inför terminstarten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0