Mondays to do list: lönesamtal

- Skriva lite mera skolarbete (check!)
- Försöka få tag i chefen för att diskutera min lön men inte lyckas för att hon aldrig svarar i telefon (check!)
- Lämna meddelande på ovannämndas telefonsvarare utan hopp om en uppringning, för hon ringer aldrig upp trots meddelande (check!)

Jag hatar lönesamtal. Men jag förtjänar bättre lön och girigheten vinner över obehaget. Nyligen började den mest virriga vikarie jag har skådat söder om Kiruna på mitt jobb och den skiten har mer betalt än vad jag har (efter tre års jobb) och det bör tilläggas att personen ifråga är den fräschaste fräsch, dvs. har aldrig jobbat inom den här branschen. Ilskan och girigheten vinner över obehaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0