Oväntad ledighet och kladdkaka

Skulle ha jobbat tis-ons-tors 16-21, tre väldigt onödiga och korta pass, men fick ledigt istället pga. avbokade gäster så nu är jag ledig hela veckan. "Firade" med att "baka" en helt misslyckad men god kladdkaka (chocolate is never wrong) som jag och M åt direkt ut formen med varsin sked sittandes i soffan framför tv:n. Fast food generation var det ja. Enda smolket i bägaren var att jag duschade, sminkade mig, klädde mig samt tog en promenad till jobbet helt ovetande. Väl där fick jag sedan veta att jag egentligen inte behövde jobba men att de inte ringt och frågat om jag ville eller inte (man har alltid rätt till inbokade tider) pga. att de trodde att jag behövde tider. Omtänksamt av dem men min första tanke var direkt: "Fan jag kunde ha legat hemma smutsig och iklädd i myströja i sängen och njutit av dålig tv istället för att missa de allra sista minuterna av Angel och vara hel, ren och presentabel".



Dagens viktigaste gärning: Den irriterande blinkande knappen vittnade om obesvarade forumsinlägg som jag ignorerat i minst en vecka. Gjorde mig själv en tjänst och klickade på knappen, sedan trådarna, blundade och återgick till min startsida. Min hjärna har semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0