Självbevarelsedrift n'est pas?

Folk i min närhet (vänner, ovänner, arbetskamrater och annat pack) tycks ha genomgått en frivillig lobotomi förra veckan och sladdrar omkring inte helt olikt höns med avhuggna huvuden. Somewhat förvirrade men ganska säkra på att slutet är nära. Alltså, jag må vara bitter och cynisk (samt självömkande på dåliga dagar) men ffs, jag har självbevarelsedrift till tusen - what about everybody else?
Jag vet inte heller riktigt när jag förvandlades till den som alltid ordnar allting, men jag tronar på förstaplatsen som alltiallofixare just nu. Vilket jag inte har lust med då jag är upptagen med att drömma mig bort. Jag avslutar officiellt mina studier till jul med en intakt examen, and then?
Det är verkligen frågan det. Då jag avancerade från gymnasiet till universitet utan något uppehåll har jag inte pysslat med det där andra som omgivningen har gjort: åkt på resa till Asien och "hittat" sig själv samt jobbat/ bott utomlands. Trots kattflock och sambo är jag alltså otroligt lockad av någonting totalt ansvarslöst och nyttobefriat. What to do, what to do...(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0