Utrensning

Av slem (inte judar eller ogräs i trädgården). De flesta astmatiker bär på en hel del slem och skulle de slarva med medicinen (som undertecknad gör av och till) blir det en intressant upplevelse att börja igen. Jag brukar bara slarva lite lagom med min Pulmicort som egentligen ska tas notoriskt morgon och kväll. En konsekvens av detta är att slemmet lägger sig lager på lager i luftrören och när regelbundna doser intas igen ger detta en lätt, well, utrensning. Vilket på ren svenska betyder att jag hostar som en tok i en till två veckor och det som kommer upp: gröna gubbar är bara förnamnet. Vilket är lika bistert varje gång det sker då jag faktiskt brukar vara relativt duktig med de två andra medicinerna. Samma utrensningsprocedur brukar också infalla när jag blir sjuk. De två senaste veckorna har jag alltså hostat upp hårt grönt slem i små bitar efter intagande av stora mängder slemlösande. I kombination med detta har jag också snutit ut lite mindre fastare grönt slem ur näsan. Trevliga överraskningar är när det blandas med lite blod och svider som satan. Yummy. Jag har även hostat till mig värk i bröstkorg och axlar. Trevligt. Detta är alltså min främsta fritidsaktivitet i nuläget. Härlig början på sommarlovet.

Kommentarer
Postat av: Elina

Usch då! Hoppas att du blir bättre snart! Gröna gubbar låter inge vidare... Du får ta medicinen regelbundet så slipper du kanske dem!



Hoppas början på sommarlovet är till belåtenhet trots allt!

Kram

/E.

2008-06-13 @ 23:00:21
URL: http://elinakarsna.blogg.se/
Postat av: Jamaica Slim

Been there, doing that.

Blodslem ur näsan är alltid en höjdare.



/J.S.

2008-06-15 @ 21:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0