Äldreomsorgen i Övre Kågedalen

Är en vidrig bok. Naturligtvis väcks alltid mitt intresse när någon använder sig av den beskrivningen. I ärlighetens namn är jag inte längre bergsäker på hur det kom sig att jag upptäckte den överhuvudtaget men någon gång i gymnasiet läste jag den i alla fall och skrev sedan en b-uppsats i litteraturvetenskap på universitetet om den. Nu sitter jag och gnetar på ytterligare en uppsats om boken och efterforskningarna går väl sisådär. Har de andra böckerna som kära Nikanor gett ut hemma i bokhyllan (förutom förensligandet) men myten som Niclas har skapat kring sig är nästan mer intressant än själva texterna i sig. Men bara nästan.

Teratologens återkomst: (del 1)

(del två)

Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

tjärlek ti teratologen!

jag och min sambo hade äldreomsorgen som högläsningsprojekt för en tid sedan.

2008-05-08 @ 21:24:30
Postat av: Nancy

På ett sätt verkar den nästan ännu äckligare om man läser den högt. Hm.

2008-05-08 @ 21:35:45
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Jamaica Slim

Jo, den är klart äckligare och mer bizarr då. speciellt när ens sambo kan läsa den på norrländska.

2008-05-09 @ 18:00:08
Postat av: Nancy

Nice :) Det måste verkligen vara en upplevelse!

2008-05-09 @ 19:18:28
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0