Nej till fri vård men ja till städerskor

Gjorde det stora misstaget och engagerade mig i en forumsdiskussion igår som blev lång och utdragen. Den handlade för övrigt huruvida det är "rätt" att gömda flyktingar ska få fri vård eller, hot topic of the week. Jag blir så trött bara av att tänka på det och jag är väldigt trött på ämnet överhuvudtaget: hur mycket de "stackars" skattebetalarna betalar för allt som de hemska invandrarna orsakar, ja ojojoj, gud vad våra pengar lider. För det är ju verkligen folk av andra härkomster än den svenska som är roten till alla problem i det svenska problemet. (obs! ironi). Men någonting som jag tycker är jävligt relevant efter alliansens inträde och som jag inte förstår att folk inte reagerar på och gnäller om: det är alltså inte rätt att ge läkarvård till sjuka människor som gömmer sig i landet, för oj oj oj stackars skattebetalare men vi har ingen emot att vår skatt går till att subventionera Reinfeldt & co:s hushållsnära tjänster?
Å ena sidan: hjälpa människor - å andra sidan: betala överklassens städerskor... VARFÖR ÄR DET INGEN SOM GNÄLLER HUR HEMSKT DET ÄR ATT STÖRRE DELEN AV SKATTEBETALARNA FÅR STÄDA UPP SIN EGEN SKIT OCH VARA MED OCH BETALA FÖR ATT ANDRA SKA SLIPPA DET? VA VA VA?

För att citera min far: folk är ena jävla kötthuvuden.

Kommentarer
Postat av: Flunky

Åh! Ett mycket vettigt inlägg i debatten.

2008-06-01 @ 22:58:45
URL: http://flunky.gangsterville.org
Postat av: Nancy

F: thanks!

2008-06-02 @ 09:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0