Pink cupcakes

Mitt jobb idag uteblev (överbemanning plus lite gäster lika med stanna hemma) och ingen ville leka med stackars lilla mig så efter massor med surfande och en promenad bestämde jag mig för att baka igen. Det fanns fortfarande en del ingredienser kvar efter baket igår plus att jag ändå har tänkt baka bröd nu ett tag. M (som inte är ett jättestort fan av choklad) tyckte igår att jag skulle göra rosa cupcakes nästa gång jag bakade så pink cupcakes it was och bovete ligger på svällning som ska bli goda frallor med russin och kanel. De som känner mig bra vet hur totalt out of character dessa bakningsfasoner är så det är lika bra att passa på när man är i gång. Yep, this is what happens when I am bored.




Bytte ut mjölken i receptet mot havredryck med jordgubbsmak, blandade i tinade hallon och bitar av vit blockchoklad med smak av citron. Vi är dock ganska mätt på frosting rent allmänt efter igår så nu står de mest i kylskåpet.

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad har hänt!?!? Hur mår du? Har febern gjort dig galen kvinna? Det är underbart gulligt:)

2008-05-10 @ 21:10:20
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: Elina

Ser supergott ut!!! Tyvärr tål jag dem inte med tanke på havredrycken:-( Men jag skulle gärna smaka när du gör sådana igen, glutenfria;-)



Kram!

/E.

2008-05-10 @ 21:21:43
URL: http://elinakarsna.blogg.se/
Postat av: Nancy

E: Får helt enkelt testa att göra glutenfria någon gång! Havremjölken är ju inget måste liksom! Kan lika gärna ta laktosfri mjölk.



M: I don't know... bored as hell antar jag haha. Har frallor som står och jäser nu...Scary indeed.

2008-05-10 @ 22:54:36
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Ja, precis! Du kanske kan göra sådana när jag är i Götet, så kan vi ha picknick på någon mysig plats med pink cupcakes;-)



/E.

2008-05-11 @ 19:04:39
URL: http://elinakarsna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0