Frozen berries

Avnjöt en sällsynt delikatess idag efter middagen: frusna röda vinbär (med en sked socker på). På den gamla goda tiden när farmor och farfar bodde i sitt hus (istället för den nuvarande lägenheten) mosades det, saftades det och diverse bär samt frukt frystes regelbundet in och försvann sedan ner i barnbarnens magar. Frusna vinbär är alltså inte bara gott utan fullt av barnsliga minnen. Har nämligen inte ätit detta på många, många år men tack vare K och dennes ubersöta mamma har jag två hyllor fyllda av frysta läckerheter.


Kommentarer
Postat av: Elina

Bär ÄR så himla gott! Kan äta i mängder... När jag var liten och vi hade sommarstuga fann man mig alltid vid vinbärsbuskarna om kvällarna, där jag åt med svarta vinbär om kvällarna.



/E.

2008-10-17 @ 21:00:28
URL: http://www.myspace.com/elinakarsna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0