Kvinnors kroppar är inte offentlig egendom!

Lunchade med Johanna idag. Vaknade med huvudvärk och spenderade större delen av morgonen med att irritera mig på allt och alla så när hon berättade vad hon berättade blev dagen genast värre. Hon har en vän som jobbar på ett fartyg, under en fest däckade en kvinnliga kollega till honom och vaknade av att någon hade tagit av henne kläderna och tog på henne. Fruktansvärda tanke, att vakna mitt i när någon försöker utnyttja en, men grädden på moset är naturligtvis att ett) alla hennes kollegor är blasé kring vad som hände och förstår inte varför hon gnäller och två) den stackars tösabiten skyller på sig själv. Lovely. Lyckligtvis jobbar det en annan eldsjäl där som kämpar för att ledningen ska uppmärksamma detta, som pratat med kvinnorjourer och som hjälper tösabiten att förstå att det inte är hennes fel och att hon måste anmäla det. Fruktansvärt vidrigt. FÖR HELVETE. Hade flickan varit tolv år istället för i vuxen ålder hade ingen överhuvudtaget debatterat detta men vuxna kvinnor får tydligen skylla sig själva, de är inte värda att strida för.



Ungefär som killen som tafsade på mig förra helgen när min pojkvän var ute och rökte. Inte nog med att han taktiskt väntade tills M var ute, han passade även på när jag var såpass full att jag på sin höjd orkade leverera en slöddrande utskällning (knappt) istället för en spark mellan benen. Jag skäms inte ett piss för att jag festade, var glad och hade en fin kjol på mig. Jag skäms för att sådana människor finns. Today is not a good day.

(...bilden är hederligt snodd från sparka-tillbaks.nu)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Karlar borde visa mer respekt!När man säger"Nej Papi, det här går inte" så skall dom(likt Papi) respektera detta!

2008-10-15 @ 19:51:04
Postat av: AMAIA LAYLA

Hahaha, när man tänker efter. Jag var helt besatt av Cartoon Network när jag var liten (är det typ fortfarande) o programmen där var helt sjuka!

2008-10-16 @ 18:48:43
URL: http://amaialayla.blogg.se/
Postat av: Elina

Fy fan... Vad hemskt!! Kvinnor ÄR värda att stå upp för! Och du ska tusan ha kort kjol och festa om du vill. Så det så!



Kram och tack för en härlig stund idag!

/E.

2008-10-17 @ 20:56:41
URL: http://www.myspace.com/elinakarsna
Postat av: Cecilia

Fy fan vad arg man blir!

2008-10-17 @ 22:59:42
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0