Spraygrädde

Jag må vara cynisk och bitter men måttet var rågat kort efter konstaterandet att det finns ingenting att kolla på tv och "Ensam mamma söker" sattes på (då att håna kan vara en aktivitet precis som titta) - men när den romantiska dejten förvandlades till en delad drejsession a la Ghost med random svensk trubardur som bakgrundackompanjang inser jag att singellivet för föräldrar måste vara lika slött och ointressant som att gnida sig mot ett rostigt rivjärn?
Om någon tilltänkt partner någon gång beskrev en som "en go tjej med glimten i ögat" skulle jag vända på klacken och springa åt andra hållet. Under samma kategori faller också förslag såsom karaoke, delad drejning och delad bikiniprovning i sportaffär. Jag hoppas verkligen inte att detta är vad som krävs när jag gått förbi 30, inte längre har ett slätt ansikte eller en rumpa som inte dinglar nedanför knänen och är singel igen. Eller så borde jag sluta titta på skitprogram på tv och leva vidare på hoppet.

Andra charmerande söndagsaktiviteter:
- Helgfrukost. Vilket vanligtvis innebär promenad, införskaffning av ost och någon form av tillagning. Idag blev det fattiga riddare och en kopp te. Bör även förtäras runt lunchtid och framåt efter en mastig sovmorgon.
- Internetshopping. Betalade in hyran och kom fram till att helgens eskapader inte ruinerat mig, ergo har jag lagt dyra pengar på onödiga saker som bentolådor och puder.
- Pluggande. Har läst igenom uppsatser, plitat ner idéer och gått igenom priming/ framing. Det går alltså framåt.



Var ute igår och drack goda drinkar, min personliga favorit: "Chokladmynta" (tofuline chokladglass, go green mjölk och minttu) toppades med veganskt grädde. Jag hatar vispgrädde men den veganska versionen smakade väldigt kraftigt av nötter (mandel gissningsvis) och vilket smarrig historia! Gillar man vanlig vispgrädde kommer den inte falla en i smaken men är man tvärtombarn som undertecknad har man redan börjat göra förundersökningar för att hitta nötgrädden på burk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0