A heavenly surrender

"Pratade" med en vän idag (MSN) och blev påmind om gamla sysslor och aktiviteter. Att jag för längesedan (i ett land långt bort härifrån...) skrev för nöjes skull, sydde kläder och dylikt samt målade tavlor och på annat sätt var dagligen kreativ kändes för bisarrt för att kännas vid. Det enda jag skriver nuförtiden är akademiska texter i skolan, för att jag måste. Förvisso innebär dessa en viss njutning för hjärnan min men denna är begränsad till uppsatsskrivande, något jag definitivt inte pysslat med konstant under fem års universitetsutbildning. Att bloggen skulle fungera som ett tröstande substitut är glasklart och uppenbart. Jag har suktat och flämtat efter att bli validerad genom mina akademiska prestationer så länge att jag glömt bort allt det där andra.

"I'll make you a prayer
a heavenly surrender
to the one somewhere out there
the one who can mend her
I pray for the one
who can open my door
let me go through
oh yes, give me more
pray for the lover
the willing intender
to break down the door
of heavenly surrender"
- Queen Adreena "Heavenly surrender"
I
I
V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0