All work and no play makes nancy go something something

Oj vad det känns i ryggen och benen att jag inte jobbar dag längre. På natten gör man inget direkt jobbigt utan mer tråkiga saker som bakar, svabbar golv och kokar grytor (på helgen bara). Men på dagen springer man ju runt som en yr höna, lyfter, bär, promenerar, böjer sig i konstiga ställningar för att sedan lyfta etc etc. My poor back. Och allt tjat, jisses. Igår jobbade jag iförsig med väldigt trevlig personal och b.la annat en ny vikarie som var superfab. Men idag, (ryser bara jag tänker på det) jobbar jag med en gammal vikarie som inte är särskilt förtjust i mig och jag är inte förtjust i henne. Hon ska alltid gnabbas och försöka bestämma och föreläsa trots att jag jobbat där längre än henne och är ett kontrollfreak (ergo jag har alla jävla info i huvudet och har mer koll). Och det är bara hennes arbetsbeteende. Att hon tidigare försökt lägga sig i mitt liv och göra en stor sak av mitt utseende och allmänpladdrat den värsta rappakaljan jag någonsin hört gör mig förbannad. Att hon sedan är en jävla hippie som mumlar om väl och ve men aldrig, I repeat ALDRIG, gör sin del av alla "hushålleliga" bestyr för hon är upptagen med att leka runt. Fine, sitt och prata en stund, men jag vill helst inte laga mat, servera, diska undan, lägga, byta blöja och tvätta medan hon lägger lego. Har sådan ågren inför jobb idag alltså, kommer vara dålig stämning och mycket tjat och bråk hela dagen. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0