Att packa

Jag reste till mitt första Wacken med en liten ryggsäck, en sovsäck och ett liggunderlag. Jag kan packa minimalt om jag vill. Problemet är att jag oftast inte vill det, alls.

Jag är liksom ingen "naturligt" fräsch människa som bara rufsar till håret på morgonen och möter solen med ett leende. Luggen måste fönas, lockas och sprejas på plats (fön, hårtork, hårspray, mousse, värmespray - check). Saker ska rengöras, borsta, skrubbas och smörjas in (ansiktsrengöring, ansiktsvatten, hudkräm, bomullspads, tops, tandborste, elektrisk tandbortste, tandtråd, tandkräm, fluortabletter - check). Använder två olika tandkrämer och två olika tandborstar, höjden av omständighet. Smetar sedan på ett par skyddande lager med solskydd, primer, foundation, puder i fejan (överfull sminkväska check). Deo, borstar, kam, mobilladdare, ipod, hårrullar, pincett and then some. Jag är sjukt fast i mina rutiner, i synnerhet på morgonen och gillar inte att åka bort pga. att jag alltid glömmer någonting (ALLTID) vilket innebär att jag bryter mina vanor och jag ogillar att bo hos folk som betraktar mig som ett cirkusdjur som putsar sig varje morgon. Men jag äter viss mat, drickar vissa saker och kompromissar ogärna angående frukostmat och tvaggningsritualer. Thank god att Karin redan vet att jag är helt bindgalen. Är nämligen sjukt pepp på att åka bort, även om det "bara" är till Skåne.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Alltså, kan man bo med dig? Too much stupied stuff!

2009-04-03 @ 16:42:31
Postat av: E.

Åhh vad skönt att höra att det finns fler som har sina fasta rutiner! Även om jag blivit mer slapp på dem, på sistone. Men ansiktsrengöringen och cremerna, sminket, frukosten måste alltid göras/på/i magen... Men håret. Det är slitet nu och det slänger jag oftast upp framför spegeln i badrummet på jobbet:-) Om en vecka ska jag till en frisör här;-P Det du!



/E.

2009-04-07 @ 01:14:18
Postat av: Nancy

S: Du kan va :P



E: Morgonrutiner skapar lugn hos mig. Oh frisör, good luck and all that!

2009-04-07 @ 21:32:28
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0