Tanderosion

Som kronisk astmatiker tar jag flera doser medicin varje dag och kommer behöva göra det större delen av livet. Tyvärr sker intaget oralt, vilket leder till skador på tänderna. Medicinen orsakar en sur miljö som ger syraskador på tänderna vilket leder till tanderosion. Och det sucks ass. För jag använder tandtråd, fluortabletter, listerine samt sköljer tänderna regelbundet med vatten under dagen. Att leva utan läsk, godis etc i stora mängder är inget problem men tyvärr är jag vegetarian och äter rätt mycket frukt, smoothies och juicer vilket är precis lika dåligt för tänderna som läsk. Och nu tror jag att det är dags att pensionera min tungpiercing. Har bara på sistone blivit mer medveten om de små tansebissarna och I'm thinking it's going bye bye. Och det suger också.


En bild på min läckra mun i nyvaket tillstånd
med en halvsmält fluortablett på tungan.


Typiskt. Sex piercingar är vad jag har vant mig vid att ha. Nu är frågan bara var jag sticka in något nytt? Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0