A bit under the weather

Förutom att kattuslingarna har gnagt på sladden till datorn som numera glappar upptäckte jag även att denna sak kostar ca 800 kr att ersätta. Dyra sladdar smakar tydligen bäst. Har även lyckats få mer magvärk igen, shit, snart kommer jag bli neurotisk med maten. Inte nog med att mitt portionsintag minskat utan jag reagerar fortfarande i tid och otid på hemtama födoämnen. Det börjar luta åt en ny mathållning åt undertecknad. Och faktiskt hålla den. Saker som rimligtvis borde uteslutas den närmsta tiden?
Alkohol, starka kryddor, nötter, ost, stekt mat och till slut inget jävla fibblande och fuskande med "riktig" glass istället för tofuvarianten. Undvika stora mängder mjölmat (pasta, bröd und so weiter). Det enda som jag redan nu känner kommer brista är osten. Fan. Jag gillar verkligen fetaost. Måste hålla fingrarna borta.

Okej, saker att införa? Alltså jag äter redan det mesta men antagligen mer mängder av: sojayoghurt, färska grönsaker, linfröolja, vatten, frukt och smoothies.

Argh, har ingen lust att gå tillbaka till "magvänlig" mat, i synnerhet inte som om jag ska fika på onsdag med Ville på Java med världens godaste fetaostmackor. Me don't wanna. What to do.


Kommentarer
Postat av: Nett

Whaa... Det låter som att du lever på nyttigaste maten nånsin...

2009-02-04 @ 08:05:36
Postat av: Nancy

No way, äter grönsaker ja men det slinker ju ner massa ostbågar och varma mackor också hehe!

2009-02-04 @ 21:35:48
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Men varma mackor och ostbågar FÅR man äta!!!:-) Det är balansen som är viktigast. Sedan finns det ju alltid laktstabletter du kan få utskrivet (eller köpa på Apoteket, fast dyrare än på recept) och ta när du vill äta den där fetaosten;-)



/E.

2009-02-05 @ 11:44:24
Postat av: Nancy

E: True that! Ja, har funderat på de tabletterna men laktosfria produkter fungerar inte jättebra heller. Hm.

2009-02-05 @ 13:56:50
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Nej, jag tycker inte heller att de gör det! Men jag är inte lika känslig mot laktos längre. Kan äta choklad utan att reagera särskilt mycket. Men ibland reagerar jag jättemkt. Mjölkprodukter däremot måste jag ha helt laktosfria. Det blir ju så koncentrerat...



Kramar!

/E.

2009-02-05 @ 23:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0