Media - in a nutshell

Att vara kritisk till media innebär naturligtvis inte att hylla den lokala blaskan skoninglöst för GP är fan inga vinnare i spelet. Sökte runt på hemsidan men hittade inte artikeln som jag satt på jobbet och irriterade mig över klockan fem imorse när tidningen damp ner i brevlådan. Artikeln beskriver kort att ett par tjejer rånar en annan tjej på sin mobil och uttalanden och åtgärder samt utredning av detta. För det första inleds hela historen med ett citat från en barnbok om "tjejen som vågade säga ifrån" och "faktarutan" (HA!) berättar om barnboken, som inte har något samband överhuvudtaget med själva händelsen. Men jag antar att "journalisten" tyckte det var tråkigt att ingen av tjejerna sade ifrån och stoppade ledaren från att råna den andra tjejen. Jamen hallå cepig moralkaka!
Vad i helvete?
För det första förstår jag inte alls vad en jävla barnbok har med händelsen att göra och för det andra trycker man väl inte sådan blaja? Sedan när citerar man Alfons Åberg-böcker i samband med värdetransportrån? Näe just det. Skrattretande.
Och för det tredje gillar jag att trots att artikeln är kort finns det plats för personbeskrivningar: "svartklädd, smal med håret i tufs". Hello relevans.

"Swedband har blivit rånad av tre män, ölmagade, med kraftiga vader, snaggade och typisk blatteklädsel. Jamen dåså". Yep, det är ungefär lika relevant.

Kommentarer
Postat av: Sara Hell

håller med dig!

2009-02-07 @ 12:11:16
Postat av: E.

Haha! KNAS!!



Håller mig borta från media i största allmänhet, så gott det går. Men visst kan man ha roligt åt dem också!



/E.

2009-02-20 @ 23:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0