No money for me

Min timlön (från innan jag gick på ett vikariat) damp ner redan den 25:e vilket gjorde att jag betade av lite av räkningarna, tog ut matpengar och så redan igår men idag tänkte jag fixa resten. Lo and behold när jag upptäcker att jag inte fått min månadslön. Intressant. Ringer personalkontoret och nu sitter jag och väntar på svar. Detta är ju inte det roligaste, van som man är vid att missuppfattningar frodas i offentlig förvaltning och scenarion jag målar ut i mitt huvud är like nojiga som orimliga, även om jag oftast lyckas övertyga mig själv om motsatsen. Underbar början på morgonen. Och solen skiner också. Fan.

Update: Men det kunde man ju räkna ut med röven att det var chefen som klantat till sig, hon har inte godkänt anställningsavtalet som jag skrev på sista veckan i januari(!) och därmed kan inte personalkontoret betala ut min lön då jag "officiellt" inte är anställd. För att bre på kakan lite mer så är chefen bortrest på "olyckligt privata och jobbiga omständigheter" och är inte till hands. Jag får min lön den femte mars (kanske). Det är lugnt rent ekonomiskt sett, jag är en oerhört välplanerad donna när det kommer till pengar och har alltid ett sparkonto med undanstoppade slantar plus att jag som sagt fick timlön från januari men tänk om jag inte hade varit det? Detta är fan inte okej.



Kommentarer
Postat av: jamaica slim

meh! vadfan! suga röven!

2009-02-27 @ 11:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0