The hospital please

Vilken avgrund som öppnade sig när klockan ringde 05.15. Jag har aldrig varit BBF med tidiga morgnar men det var väldigt längesedan jag ens behövde bekanta mig med en (long live att sova till tolv). Så jobbade hela morgonen och förmiddagen där höjdpunkten inkluderade "pappersarbete" och tid framför datorn, ljuva underbara 22 minuter. Det roliga är att detta är något som en kollega tyckte var jobbigt, tog lång tid och suckade högt över (och tacksamt tog emot mitt erbjudande om att göra det istället), vilket i jämförelse med resten av jobbet inte är något jag kan relatera till. Sedan off till Mölndals sjukhus och uppvaket där M precis opererat sitt knä. Såg lite liten ut med dropp och sjukhusskjorta. Efter ha scorat sjukhustransport hem för två (150 kr totalt för taxi Mölndal-Angered, DAMN) tog jag hand om sjukling nummer två här i hushållet, en väldigt självömkande och kelig kissekatt med ögoninfektion. Skölja lilla ögat, torka, nytt rivsår på låret. And then, the holy grail: åkte och köpte pizza. My life so far alltså: krympling till sambo, ynkling till katt och magen full av pizza. Could be worse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0