Tillfreds

Min första "riktiga" natthelg som månadsanställd och det känns bra. Drack min egen kroppsvikt i te, läste ut snart tre böcker och tittade på dålig tv. Jag trivs väldigt mycket med nattarbete, i synnerhet när jag inte måste kombinera det med studier. Ger mig en ursäkt att vända på dygnet också, kommer antagligen inte vara uppe innan tolv på morgonen överhuvudtaget alls förrän vikariatet går ut. Har lagt upp matrutiner också för jag vägrar gå i de andra nattarnas spår på jobbet och öka minst tio kilo. No way. Och då jag helt plötsligt har massa fritid har jag tid att träna. Känns lite knepigt med massa ledig tid. Och månadslön. Jisses. Min första lön kommer vara sweet också, då jag både får min månadslön plus lön för alla timmar jag jobbade ihop i januari.

Första ordentliga lönen ska "slösas" enligt följande regler:
- Lägga undan till sommaren.
- Införskaffa glasögon. (Pallar inte linser hela tiden längre).
- Frisören. Jag vill göra något drastiskt. Typ klippa av allt eller färga håret mörkt.
- Ny hudvård. Syraprodukter för obscen summa. Äntligen.
I can't wait.


Kommentarer
Postat av: E.

Åhh, du har verkligen laddat upp!!:-) KUL med frisörbesök! Ska jag själv spara ihop till nu. Håret börjar bli på tok för långt, slitet och "livlöst"... (lockigt hår KAN bli det;-))



Visst är det härligt med både fritid och månadslön! Jobba är great!!:-)



/E.

2009-02-20 @ 23:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0