HORA!

Sitter och ugglar i forum igen, god, irriterande. Kille startar tråd i genusforum, ojojoj vad jobbigt att tjejer kallar varandra horor, ojojoj stackars tjejer. Efterföljande svar lägger allt ansvar på tjejerna och menar på att om vi slutade konkurrera med varandra så skulle världen typ vara ett bättre ställe, typ fluffy, kattungar och typ rosa moln. Jag har då aldrig blivit kallad hora av en tjej (förutom i plumpa skämt som uppkommer i alkoholförstärkt kompisjargong vänner emellan). Men sedan jag började gå ut på krogen (i unga naiva år) har det hänt på regelbunden basis. Nästan alltid som ett gensvar på att jag dissat någons raggningsförsök. Vilket inte är logiskt alls: jag vill inte ha med dig att göra=hora? Que liksom.
Nuförtiden händer det dock inte that much - jag är inte ute lika mycket, när jag väl är ute sitter jag mest på Kellys och dricker öl i ett slutet sällskap och ibland hänger M på min arm, så yeah, möjligheterna är väl inte särskilt stora när det kommer till att få chansen att bli dissad och sedan skrika hora åt mig. But still.

Poängen är, äckelpäckelidioter som kallar tjejer hora är i mitt perspektiv vanligare än vuxna tjejer som kallar varandra hora bakom ryggarna på varandra och "konkurrerar" - eller är jag helt ute och cyklar?
Jag kanske helt enkelt umgås med vettigt folk, who knows.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0