Lön

Jag börjar snart bli tjenis med chefens "sekreterare" (?) som man kan vända sig till med lönefrågor. Fick ju min lönespec idag som var oväntad mager då jag faktiskt jobbat extra and all that. Naturligtvis har de glömt lägga in mina fyllnadstimmar. Yes. Underbart. Hon är rar som få och har lovat att försöka fixa med detta så jag får en utbetalning innan månaden är slut. Förhoppningsvis iallafall, får veta det imorgon. Hade jag fått min egen kod hade jag kunnat fylla i min fyllnad själv som det är tänkt men hittills har jag väntat i två månader på den och jag när en minimal förhoppning om att chefen kommer ta tummen ur röven och fixa den inom den närmsta framtiden. Chefen behöver egentligen bara skicka in ett jävla papper men det är ack så komplicerat och stress och bla bla bla. Thank god att jag är misstänksam numera och noggrannt kollar varje lönespec. Innan har jag bara flutit med för det har alltid glidit tidigare (som timvik) och rantat: "Äsch jobbar man kommunalt behöver man inte oroa sig." Think fucking again. Undrar hur många timmar de har screwat mig på genom åren?!


Kommentarer
Postat av: Nannie

oh, är det någon arbetsgivare som inte har koll på sina utbetalningar så är det kommunen. Alla på min avdelning fick sitta i telefon löneavdelningen varje månadsskifte. En tjej fick svaret "Kan inte du sluta ringa?" när det var fel för femtioelfte gången!

2009-03-26 @ 16:49:35
Postat av: Nancy

N: Yep, levde i villfarelsen då lönelistan genomgår så många kontroller av så många människor på minst två olika kontor att då kan det vara inte bli alltför mycket fel. Men ja, jag misstänker att den stackars kvinnan kommer få prata med mig vid nästa löneutbetalning också.

Poor thing :/

2009-03-26 @ 20:17:13
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: E.

Fy vad jobbigt! Skönt att vi är så få på mitt jobb och att det är min kollega och chef, som jag arbetar med dagligen som kollar igenom lönerna och sköter dem!:-) Tittade alltid igenom lönelistorna när jag jobbade inom Gbg:s kommun... Jämförde med min kalender och tiderna där...



/E.



Fick inte du lönelistor-kopior av mig, som jag tagit hem till dig när vi jobbade på samma jobb, så du kan jämföra iaf de lönerna?

2009-03-31 @ 00:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0