Sweet dreams are made of this

Änligen har ångesten över resttentan gått in ordentligt. Jag har en tendens att inte ta tag i saker (som idiotiska hemtentor i litteraturteori= bah humbug) förrän detta händer. Känner mig extremt stressad över allting. Kommer antagligen jobba natt i sommar också (skrev upp mig på jobbet) men då mitt vikariat går ut maj innebär det i stort sett att jag kommer göra samma jobb men för betydligt mindre pengar då jag återgår till timvikarie. Jag kommer även behöva blanda upp nattiderna med dagtider för att gå runt, vilket kommer leda till sjuk trötthet. Nu är ändå allting okej med bara nattider, jag har min egna dygnsrytm, jag har fått ordning på när jag ska äta och ledigheten driver mig minimalt till galenskap, ergo it's all good. Och hösten sedan? Jag vet ingenting om hösten och det känns inte bra. Jag har väl en del planer som det vore roligt om de infrias men jag har ångest både för att det kommer bli som jag vill och om det inte blir som jag vill. Och vad gör jag annars? Fortsätter som timvikarie? Hoppar på ett annat vikariat i brist på annat? Hm.

The silverlining existerar dock ändå: snart är det dags för Tip the Velvet igen och jag har redan börjat planera klädsel! Är grymt sugen på att beställa från Viven of Holloway men troligtvis blir det inget av. Jag har en föraning om att de klänningarna är något som jag tycker är helt fantatiskt snyggt men inte kommer trivas i själv. Ska också på pysseldag hemma hos Kicki och pyssla ihop mer minihattar, har beställt fler sysaker från en brittisk sida så snart kommer jag ha hattnålar, hattflor och annat smått och gott att misshandla (till något bättre förhoppningsvis).


Från Vivien of Holloway

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0