That blue eyed girl became blue eyed whore - down by the water

Äntligen. Jag har krånglat mig igenom danska texter, jag har tragglat litteraturteori (förbaskade Riffaterre) och jag satt fyra i natt på jobbet och gissade mig till listiga slutledningar (så listiga som de kan vara mitt i natten dvs.). Men nu är tentan helt klar. Och jag kommer storgråta om den inte blir godkänd för jag är verkligen helt done med litteraturvetenskap, jag pallar inte mer. Jag älskar böcker (ah that old library smell), jag älskar att läsa och jag älskar att skriva (när andan faller på) men oj vad litteraturvetenskap inte är något för mig. Gnisslar mest tänder över de sk. metoderna och de högtravande resonemangen. Svär över tråkiga debatter kring författarens avsikter och läsarorienterade analyser. Det var kanske min grej när jag började på universitet för typ sex år sedan men nej, inte längre. Allsl

Well off to bed, ikväll blir det öl. Och imorgon blir det öl. Och kanske ett samtal eller två till farmor och far.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0