God jul and then some



Förra julen var helt okej. Lugn och skön med efterlängtade klappar och mycket godis. Samtalsämnet för dagen var all over the place och kretsade kring allt möjligt. Igår (pre-julafton med fika och granklädning) ägnade vi tre timmar åt EU-kravallerna och den svenska polisen med inslag av feministiska debatter. Jag har en känsla av att det satte ribban för denna julen. Jag höll även hårt på traditionen att envisas med att de fulaste kulorna skulle upp på den ynkligaste granen far någonsin släpat hem. It was a good night.

Julrätt för mig i år: Svampgryta med fetaost och kryddig bulgur blandat med grönsaker.

Kommentarer
Postat av: Ferhat

God jul på dig :)



Hoppas du får en trevlig julafton idag =)

2008-12-24 @ 12:59:25
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Martina

Het tomte! Påminner lite om den som jag mmsade dig... God jul;)

2008-12-24 @ 14:52:21
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: Elina

Han var ju grann han! Haha.



Låter som du haft en fin jul, trots allt! Med häftiga diskussioner och god mat:-) Hoppas du fick mitt sms! Chili hälsar med ett stort spinn:-)



/E.

2008-12-26 @ 01:32:33
Postat av: Elina

Hej!!:-)



Visst är Chili bedårande:-) Och jag blir så glad när jag ser hur lycklig han är i nya lägenheten och hur väl han trivs!! Han fick fem små leksaker i julklapp och den svarta ludna musen som rasslar är storfavoriten!



Jag använder Exuviance för känslig hy, eftersom jag har känslig hy. Anledningen till att jag får akne, främst på vintern är för att jag är yttorr och därför producerar huden mer fett, som gynnar talgproduktionen.



Tycker fortfarande att du i ett senare skede ska gå på en konsultation på Dermakliniken. Kanske du behöver rensa ur kroppen emd hjälp av homeopatiska medel, stärka upp organen, så de får en nystart! Men absolut- Exuviance! Och så använder jag deras ansiktscreme, som gör huden strålande när den verkar i en kvart. Och så MD Formulations peeling och fuktmask, som du kan sova i över natten och huden får ny lyster:-) Perfekt för yttorr hud. Min bara svider när jag tar på den och då vet jag att den verkar;-)



Kram på dig och ta hand om dig!! Skulle vinna en försenad julklapp till dig på Tradera idag, men gjorde det inte:-( Bara så du vet att jag tänker på dig.



/E.

2008-12-27 @ 00:38:13
Postat av: Elina

PS (jag med:-)) Aknen kan blossa upp i början av användandet av Exuviance, men det är för att den verkar på djupet och innehåller naturliga syror, som rengör huden...



/E.

2008-12-27 @ 00:41:55
Postat av: Nancy

E: Thanks för ditt råd! Jag misstänker att jag "lider" av samma problematik för jag har på sistone använt ren aloe vera-gel för att återfukta ansiktet mellan rengöring och kräm och det har gett gynnsamma (men ej perfekta) effekter,

2008-12-27 @ 23:19:07
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Okidoki! Efter önskemål kommer här de produkter jag använder:



Purifying cleansing gel (använder den eftersom den löddrar och rengör mer än den som är mer som en "milk" i konsistens)



Soothing toning lotion (ansiktsvatten)



Fundamental multi-protective day creme (bättre på vintern än "fluiden", när huden är mer torr)



Blemish treatment gel (vid finnar som ploppar upp eller perioder då det kommer mycket akne)



Evening restorative complex (nattcreme)



och utöver det:



Rejuvenating mask (ansiktsmask, som verkar tills den torkat och stramar upp och ger huden lyster)



MD Formulations peeling



MD Formulation antioxidant treatment mask



Det här är den kombination som jag har kommit fram till fungerar bäst för mig! Men du får testa dig fram:-) Det är säkert olika för olika personer. Men det här kan vara en mall att hålla sig till i djungeln. Hoppas den kan hjälpa! Och jag vill lova att deras produkter är värt varenda öre. Räcker länge och på ebay kan du fynda billigt. Gjorde jag idag:-)



LYCKA TILL!!:-)

/E.

2008-12-28 @ 01:06:28
Postat av: Nancy

e: THanks!!!! Ska checka ebay idag!

2008-12-28 @ 14:03:54
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

MD Formulation antioxidant treatment mask, glömde jag skriva är SUPER vid torr hy, särskilt yttorr! Det svider när man tar på den om huden är väldigt torr (som min), men det visar bara på att den verkar:-) Du kan sova med den över natten och vaknar med en hy, där huden har tagit till sig fukten och aknen minskat. När jag får mycket akne beror det oftast på att huden är uttorkad... Så wrong, wrong att behandla akne med uttorkande produkter!!



Gott nytt år i efterskott:-)

/E.

2009-01-02 @ 20:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0