Sucky Tuesday

Åldersgräns på kollektivtrafiken vore inte helt uppåt väggarna i mitt tycke. Satt och morrade tyst för mig själv på vagnen hem idag, fastklämd mellan två snattrande tonåringar med mobilmusik i bakgrunden. Som att deras högljudda kacklande inte var nog behövde de även ackompanjeras av 50 Cent medan de ADHD-hoppade upp och ner på sätet. Jag hatar dessa "fyra-säten" i vagnen men sitter hellre där än står när jag har en överfull väska och datorväska.

Dagen började med något så charmigt som grupphandledning där jag var försenad och hade missuppfattat vem jag skulle opponera på. Det satte ribban för dagen och följdes av att jag fick kritik för språket i mitt utkast. Som är ett utkast, som fortfarande är grovt och under bearbetning då kontakten med deltagare och inläsning på forskning tar all min tid. Dessutom, jag kan skriva, jävligt bra till och med. Jag är ordfascist uber alles och har tillräckligt med svenskakurser i bagaget för att vara en irriterande ordmärkare. 
Tror att mina ögon började skjuta blixtar när personen i fråga tar upp saker (som är uppenbara slarvfel/ skrivfel som man fixar under korrekturen):
"Här har du glömt ett m, för det ska vara dem inte de. Och här har du glömt ett 'att'. Och du har för långa meningar...Jättesvårt att läsa!" (Bröööööööööööööl).

Tycker ju inte att personer som överanvänder "Jo" i sin uppsats har rätt att peka finger åt mig. 

Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

Folk som inte kan kommentera och diskutera innehållet brukar ha en tendens att angripa språkliga misstag i uppsatsskrivande. Och det tycker jag säger er om deras inställning och kunskaper än om den uppsats dom ska kommentera.

2007-12-18 @ 19:56:50
Postat av: Nancy

J: Definitivt! Förhoppningsvis kommer det lysa igenom när vederbörande göra sin officiella opponering på någon annan stackare nästa vår.

2007-12-18 @ 20:53:19
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0