Jävla vidrig gårdag

Jobbade natten till igår. Det blev lite rabalder som var tvungen att tas itu med men hur bloggfrälst jag än är vill jag inte outa andra människors privatliv på internet, jag tänker dock basunera ut att jag inte kunde somna förrän klockan fem men man ska ställa upp för sina vänner. 
Ovanpå detta var jag tvungen att åka till veterinären för kattens ögoninfektion som inte gav sig. Det svider att det kostade 800 kr för ett tio minuters besök. 
Snabb undersökning, snabb överläggning med veterinären om att ja det verkar vara samma som förra gången, veterinären skriver recept, snabb diskussion om vad som utlöser det och jag får lite extra minuter att tvätta ur kattkorgen då kissen kissat på sig. Stackars rädda liten. 

Ligger alltså 1700 kr back den här månaden (två veterinärbesök sammanlagt plus två olika mediciner plus extra leksaker). 
Förvisso är jag förutseende som vanligt och hade lagt undan tretusen extra till den här månaden utöver lönen så jag kommer inte att lida alls. Men gud vad mycket annat man hade kunnat få för 1700 kr!!?
Nästa sommar kommer det dock inkluderas en extra buffert för ev veterinärbesök den saken är säker. (Yeah jag både älskar och hatar att jag planerar långt i förväg och alltid är noga med att lägga budget.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0