Roskilde - återfärden

Syrran ringde redan igår för att förbereda mig på att hon kanske försöker ta sig hem. Idag ringde hon och hade bestämt sig. Flickan tar sig hem idag och jag är förlöst från ansvaret för gammelkatten. Förstår henne, Roskilde är säkerligen kul men inte när man badar i lera och riskerar konstant lunginflammation. Pojken är dock av segare skola och jag har en känsla av att det är en mycket blöt och förkyld ung man som jag kommer möta upp på stationen på måndag kväll. 

Såg en riktigt bra dokumentär igår: Brud söker man (Love Iranian-American style) på svt. Gud vad glad jag är att min familj inte tycker att jag är förbrukad och gammal om jag inte är gift runt 25. Tackar även min lyckliga stjärna för att ingen av dem lägger sig i mitt kärleksliv.
...Men frågan är, vad ska man göra i livet om man inte gifter sig och skaffar barn? Hur blir ens ålderdom? Kommer man ångra sig?
Jag planerar varken man eller barn, någonsin, men om man gör detta kommer man också hamna utanför många vänners familjeliv. Vad ska man göra med sin tid?
Jag vägrar gå upp i mitt eventuella arbete. Kommer det vara lika kul att vara ogift vid 40 som det är på tv nu?
...Jag tror dock att när min generation är 40 kommer det vara helt andra spelregler och ett helt annat liv än när min far var 40 och singel.

Som förväntat kan jag inte sova ordentligt och låg och zappade runt. Tror jag lyckades somna runt fyra ungefär. Lovely...not.

Planer idag:
- Morgonpromenad (solen skiner, dags att passa på innan regnet faller igen!).
- Frukost
- Handla groggvirke/ kanske öl. Borde verkligen inte bara förfesta på vodka - förra gången blev jag svinfull. Den 60 %iga slinker ner som vatten och slår till som en slägga i skallen.
- Eh...duscha?
- Möta upp syster och överlämna husnycklar.
- Middag kanske. Hm, Orka, får bli en skål gröt.
- Förfest med K. Yum yum vooodka. 
- UT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0