Utflyktsdag

Idag jobbade det bara vikarier och vi var nästan fullbelagda och det var utflyktsdag. Denna kombination brukar alltid leda till roliga saker. Jag försökte vara lite "peppig" och tyckte att det var roligare med bara vikarier för utflykterna blir lite mera äventyrliga, vilket naturligtvis bara är en finare omskrivning för att vi klantar oss i större omsträckning.

Kronologiskt:
- Jag klämde en annan vikaries hand när vi skulle tanka.
- Vi körde fel. (Dock endast en gång.)
- Det glömdes bort att beställa färdtjänst hem för en gäst som inte åkte med vår buss.
- Moi, hobbypyroman, tände på grillen i orkanvindar utan något skydd runtomkring grillen och satte nästan fjutt på en bit skog.
- Jag tappade inte mindre än tre korvar på marken trots att det var 10 cm från tallriken till gallret.
- En annan vikarie snubblade till och tog stöd på ett elstängsel, AJ!
- Tippade nästan en rullstol i en uppförsbacke.
- Halvbrände riset vid middagen.
- Sabbade kladdkakan till kvällsfikat med för mycket smör. 
- Jag ramlade i spiraltrappan på väg nerför övervåningen och fastnade med foten i räcket.
-  Jag (again) slog i den, nu, onda foten i liften vid läggdags. 

Over all, a good day. 

Roligast just nu:
Katten kisar och blinkar mycket med det onda ögat och ser väldigt piratig ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0