Att jobba inom vården kan göra vemsomhelst mentalsjuk

"Logik": Det finns två turer (b.la) som man kan jobba under dagen (vardagar): 7-17 eller 11.30-17. Jobbar man den första turen får man nöjet att göra frukost, städa, göra lunch och tydligen också middag. 
Går man den andra turen gör man bara kvällsmat och ev kvällsaktiviteter. För numera är det en regel att den som jobbar 7-17 ska ta hand om middagen också, så i slutet när man är slut i hjärnan och vill sticka en gaffel i hjärtat är det dags att göra middag. Detta kan tyckas smått ologisk och ruckar väl en aning på arbetsbördan, i synnerhet när folk är hemma på dagarna numera istället för att vara borta hela dagen.
...Gissa vilken tur jag har jobbat två dagar i rad.

Irriterande: Då Wacken officiellt är lagt på is kan jag numera använda mina finanser till lite härlig skoshopping men när jag beställer vägrar sajten acceptera mitt kort. Väldigt störande och knepigt, speciellt med tanke på att jag beställt från samma företag två gånger innan med samma kort...?!?

Nöje idag: Tog en sväng på Centrumet för att försöka införskaffa lite kattsand (som var slut i affären...eh? jag ogillar starkt när stora affärer inte kan fylla på sina hyllor i tid...) och juice (check). Tog en liten peek på rean på Lindex och hittade en jättefin tröja, svart med empireskärning och halvlånga ärmar (ah my favorite) och ett par gigantiska solglasögon med bågar som var i ett mörkt leomönster. Me so happy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0