Chitty chitty bang bang(s)

...Så fort jag insåg att håret kunde knytas upp i en liten hästsvans samt såg hur de klippte lugg på någon i The search for the next doll tog jag det som ett tecken och hämtade saxen. Snipp snipp!
Det blev alltså lugg, igen. Jag tycks alltid återvända till luggen trots att jag vet att den driver mig till galenskap. Ansar och underhåller den själv och att försöka få den symmetriskt och rak är helt galet jobbigt. Speciellt i och med att jag vill ha den onaturligt rak och symmertrisk. Jag kan ta att föna fram den varje morgon men jag pallar INTE att den rör sig, dvs att lämna den osprejad och ostylad - det är fan det fulaste jag vet. Så blåser den hittan och dittan och lägger sig fult som satan. 
...Att jag aldrig kan bli nöjd med mitt hår!
Som det är nu har jag kommit fram att jag trivs bäst i blond, så ljust som möjligt, gärna vitt. Tyvärr går det inte ihop med mitt flygiga flortunna hår som gråter blod varje gång jag lägger i blekmedel.
Men när det kommer till en frisyr som jag kan vara nöjd med, i mer än ett par veckor, så går det bara inte. Rastlöshetens fel! Sådana som jag borde inte ha tillgång till sax och vara bannlyst hos alla frisörer!


Senaste besattheten: 
Tofutti better than cream cheese Herbs and Garlic. Så jäkla gott på knäckebröd. God, jag som trodde att det skulle vara jobbigt med att skära ut mjölkprodukter ur min kost - FEL! 
Det finns ju hur mycket gott som möjligt som man kan ha som ersättning. Oftast är de produkterna smalare också.
Favoriterna är hittills sojayoghurten (Yosa) med världens vidrigaste konsistens men underbar smak och denna smörgåsost.


260095-13



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0