Meet the parentes - allum, marstrand, warehouse, chez ami

Det har varit roligt men intensivt att umgås med Ms föräldrar. När någon kommer och hälsar på i ens hemstad är förväntningarna höga på att man ska göra roliga saker och att man ska umgås större delen av dagen. Även om det var jävligt roligt och mycket god mat fick jag fnurpan efter jobbet igår. Var på introduktionsdag större delen av dagen för vikarier och pallade inte att umgås i grupp sedan. (Jag umgås inte ens med pappa såhär mycket juh, systemet fick en chock.) 
Störtade i säng och somnade tills jag blev väckt av en älskling som hade köpt juice och naturgodis samt bomullspads som t.o.m jag glömt att jag behövde! Wunderbar!

Föräldraeventet i ett nötskal:
DAY 1
- Shoppa kläder! På b.la Allum. (Hittade en klänning som var slutsåld i stan, nice!) Moffla smörgåsar och ägg innan middag i stan: kinakäk. Liten stadsvandrarpromenad och på vägen hem till mig tog jag och M en mjukglass på BK med cheesecakesmak: YUM!

DAY 2:
- Ms mamma är morgonpigg uber alles och vi får panik när vi var tvungna att vakna innan nio. Kom försent naturligtvis. Dök upp runt elva, dryga en timma försent. Utflykten zu heute var Marstrand. Pallrade oss upp till fästningen samt runt den och ner igen för att ta en fika. Hade gigantiskt magknip från dagen innan och drack vatten och åt äpple till fika istället. 
Vill åka tillbaka till fästningen när det är fästningspel i juli, smider i nuläget massa evil planer om att övertala pappa att köra så man slipper åka buss. 
...Hem en snabbis där all kraft behövde uppbådas för att inte däcka i sängen, men bara en uppfräschning sedan in till stan för att fetta till oss på Warehouse. Luv, luv LUV deras buffé! Finns gottiga veggopizzor. Efter attt alla spräckt byxlinningarna (jag var den enda som var smart nog att ha leggings med resår, stretchie goodness!) drog vi vidare på jakt efter lokal och öl. Slutstation: Chez ami. Smockat med brats och andra vidriga människor. Näe tacka vet jag Rockbaren. 

DAY 3:
- Introduktionsdag på mitt jobb inför sommaren, mycket viktigt att gå igenom. H bjöd på traditionell mat från sitt hemland (somalia), SLURP! så gott och en bra start på morgonen. Speciellt med tanke på att min frukost bestod av ett äpple och en morot (jag måste handla!). Bla bla bla bla lunch på Angereds värdshus supergod falafelrulle bla bla bla bla hem och sova. 

Idag står det slackande på schemat men jag ska försöka gå och handla för att ha mat hela helgen då affären har knepiga öppettider under midsommar. Har även funderingar på att ta en långpromenad för att röra lite på fläsket.

Frukost idag:
- en treo (har vaknat med huvudvärk ett par dagar känns det som.)
- ett knäckebröd utan något på
- en kopp te
- ett par plommontomater
...eh jag MÅSTE handla, jag har fan ingenting hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0