Moi köksa

Slitit som en jävla hund på jobbet idag. Jag hatar att jobba dag (07-17) av många orsaker: att behöva gå upp tidigt är vidrigt och man jobbar dubbelt så mycket som på kvällen och natten som ändå är bättre betalt.
Först ut gällde det att få iväg gästerna till DC och sedan allmän städning. Efter detta bakar jag mitt jävla pucko kanelbullar och gör uppåt en hundra stycken (två satser). Detta tar bara typ fyra timmar. 

Efter detta var det dags att förbereda middag, som idag var köttfärssås och spaghetti. Jag hatar att hantera rå färs men med som så mycket annat i mitt jobb är det bara att hantera det. Ibland tror jag att jobbet har gjort mig så avdomnad och avtrubbad att jag automatiskt förvandlas till en robot så fort jag kliver in mellan dörrarna.
Finns absolut ingenting som kan äckla eller störa mig. Jag skulle lätt kunna äta middag helt ostört med en hög skit på köksbordet. 

Det roliga idag bestod av min lilla rast under jäsningen när jag satt och kollade bostadsbilagan i GP. I min femårsplan (grr vuxenpoäng!) ingår det att köpa lägenhet. Förhoppningsvis kommer bubblan spricka innan dess så priserna sjunker för god damn med dagens priser kommer en smärtsamt stor del av min framtida inkomst gå till boendekostnader. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0