Förväntningar & människor

Problemet med förväntningar är att de förblir sanning tills de motbevisas. Som idag på jobbet när den urgulliga människan jag jobbar med förvandlas till en helt annan pga hennes politiska åsikter. Naturligtvis ingenting extremt som exempelvis främlingsfientliga sådana men tillräckligt för att man ska gå runt och fundera på det.
Jag blir alltid konfunderad över folk som är helt andra än vad jag förväntar mig då jag oftast har rätt från allra första början (ödmjuk, moi?). Ofta blir de vänner för komplicerade människor är intressanta och överraskningar är roligt. Men när personerna ifråga inte kan se sin omgivning, sina egna förutsättningar och villkor och formar sina politiska åsikter helt löjeväckande "fel" blir det knepigt. Som när svarta blir nazister eller när låginkomsttagare röstar på moderaterna. Weird indeed. Eller det kanske bara är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0