Koka kaffe - jobbprestation?

En sak har jag väldigt svårt för att ta på allvar på jobbet:

En av nattarnas uppgifter är att koka kaffe innan morgonpersonalen kommer (everybody need their fix early). Och då och då slinker det ur dessa att kaffet var väldigt gott idag, menat som ett slags beröm. Hm, ja, vad svarar man på det?
Det är liksom ingen komplicerad procedur och man tillför ju knappast något själv: vatten i, kaffefilter, kaffe, tryck på on. Yep, thats it. Jag har så svårt att svara på det och brukar bara humma lite och vet inte alls vad man ska säga. Bli glad över att man bemästrat en maskin som en treåring kan hantera? Ta det som en förolämpning då man anses inkapabel till detta men faktiskt lyckats och därför behöver beröm för sin prestation?
Nuförtiden brukar jag dock slänga i ett extra mått kaffe, till viss del för att det verkar uppskattas med starkt kaffe men också för att kunna lura mig själv att jag tillför det lilla extra.

Kommentarer
Postat av: Elina

Det är kanske just därför det blir sådär gott också!! Jag gör alltid kaffe med råge:-)

/E.

2008-04-02 @ 14:50:48
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: Elina

Ps. Man ska ju inte "känna sig hemma" på jobbet, då varför då dricka kaffe?

2008-04-02 @ 14:51:33
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: Nancy

E: Haha precis!

2008-04-02 @ 16:27:57
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0