Logic at its finest

Jag roas ständigt när man ser folks inkonsekvenser, som när en person argumenterar i en tråd för att pga. att det begås mer och grövre brott (vilket jag inte ens vet om det är sant, orka leta statistik i nuläget) bland invandrare så ska denna gruppen straffas kollektivt med gemensamma stramare tyglar och straff. I nästa tråd argumenterar samma person för att mansskatt är det dummaste påfundet någonsin för man kan inte hålla män som grupp skyldiga för kollektiva synder... tänk individ!
Män toppar statistiken som förövare. Så mycket har jag reda på iallafall. Jag tycker inte heller man kan straffa en grupp kollektivt men roas över att folk som tycker detta gärna vill straffa alla invandrare och låsa förorterna på kvällarna.

Sitter och tittar på In bed with Madonna och läser forumstrådar. En väldigt lugn lördagskväll med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

Men du vet, det är ju faktist skillnad på folk och folk. Man kan ju inte straffas för att man är en man, men kommer man till sverige, då jävlar vet du. då ska man fanb hålla sig på mattan och veta att om man inte sköter sig så blir inte bara en själv straffad utan hela ens släkt i 14 kommande generationer... Jag älskar hur folk tänker.

2008-08-17 @ 11:31:48
Postat av: Nancy

J: Och passar det inte kan man ju alltid åka hem right?! Folk är dumma i huvudet, ibland är det roligt, andra gånger skrämmande...

2008-08-17 @ 11:39:09
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Jamaica Slim

Något sådant, eftersom vissa djur är lite mer jämlika än andra. typ...



2008-08-18 @ 10:20:54
Postat av: Cecilia

Jag hatar människor. Jag gör verkligen det.

2008-08-19 @ 22:06:36
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Nancy

C: Det är svårt att låta bli...

2008-08-20 @ 11:54:08
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0