Round the world and back again

De senaste dagarna har jag varit synnerligen aktiv: inspekterat Sjöfartsmuseets diverse utställningar samt Akvariet (som mestadels var obehagligt, Akvariet alltså, inte Sjöfartsmuseet), "turist"-promenerat runt på stan, besökt NetonNets lagershop (gbg), fikat fikat fikat, njutit av ett biografbesök (Prins Caspian), flippat på tjattrande människor på sagda biografbesök, omvärderat flyttplanerna inför hösten (någon som kan peka ut ett barnakargt område med lediga lägenheter?), ätit thaimat, mått illa av sagda thaimat, ätit grekisk mat (Knossos FTW) och druckit Beamish på Delirium (så jävla gott öl). Jag har inte förvandlats till en hurtbulle deluxe utan Ms föräldrar bor hos oss och är på besök. Vilket har varit ganska trevligt (faktiskt!) men den delen av mig som börjar närma sig eremitstadiet börjar gnälla och vrida och vända på sig. Jag behöver lite ensamtid. Att jag ska jobba tretton timmar både på lördag och söndag och "fejkumgås" på jobbet med personer som jag är mer eller mindre förtjusta i är inte direkt plåster på såren. Gnälla you say? Of course.

Kommentarer
Postat av: Elina

Socialt umgänge är härligt, men i lagom dos:-)



/E.

2008-08-10 @ 18:15:05
URL: http://elinakarsna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0