Kompletterande skäl till krogpension:

6) Den halvfeta tjejen som inte kunde sluta snacka om min frisyr. 

Tjej: Ja du är oldschool du!
Jag: *tom trött blick*
T: Ja du har lugg, som Bettie Page, ooooooldschooooool, som Bettie Page!
J: Eh ja...
T: Men vet du inte vem Bettie Page är? Hon är OLDSCHOOL strippa... *slår rekord i att säga oldschool tusen gånger i samma mening*
J: ...
T: *drar upp tröjan* Ja pinuppa som i den här tatueringen...!!! Alltså old school.

Tjejen försvinner och återkommer med en kamrat:

T: (säger till ful killkompis) Ja precis, titta så old school hon är, med lugg, som Bettie Page, precis som i den här tatueringen *drar upp tröja*. Ja tänk dig henne sittandes i bikini med sin lugg på sidan här ... ja... precis... old school.
J: ...

Alltså, seriöst, sedan när är lugg exakt lika med Bettie Page? En BLOND lugg t.o.m? Och en jävla blond halvpage med lugg? Och sedan när behöver jag läxas upp om vem kära gamla Bettan är? Dessutom av en mainstreamande flicka med fula tatueringar som borde ha låtit bli att dra upp tröjan i tid och otid? VA VA VA?
... Inte för att jag inte gillar att bli utpekad och betraktad som ett jävla utställningsdjur på cirkus. Men jag är ju tjej och kåt... kåt på uppmärksamhet - i min blonda oldschool lugg.


Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

Du, är det inte väldigt old school att ha en blond bettie page-lugg? ;-p

2008-02-04 @ 23:03:33
Postat av: Nancy

J: Oh yeah indeed, Bettan har ensamrätt på frisyer forever and ever :)

2008-02-05 @ 10:19:55
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0