Lördag - skoldag?



260095-186



Idag är det uppsatsarbete som står på schemat. Tills inlämningen i slutet av mars kommer jag ha pinsamt mycket att göra. Tyvärr. Men vilken frihet när jag väl lämnat in den och kan slappna av (eller åtminstone tills uppsatsen i litteratur ska in). Nu när den jobbiga delen är över så återstår bara skrivandet och att få in svar från alla deltagare.

Av alla momenten när det kommer till uppsatser är förarbetet och skrivandet mina favoriter. Det är att leta deltagare som brukar ta musten ur mig. Det tar sådan tid och även om man träffar på underbart trevliga människor under tiden får man så många nekande svar att man till slut blir galen. När det kommer till uppsatsen får jag väl på sätt och vis skylla mig själv som valde en extra jobbig metod men mitt betyg hänger och dinglar med min förmåga att övertala människor. Jag har en känsla av att min evinnerliga roll som bitchen i klassen har fått folk (inkl min handledare) att tro att jag per automatik är inkapabel till att värva folk. Om dessa människor hade sett mig på mitt jobb hade de blivit förvånande - där är jag så trevlig att jag får ont i huvudet efter varje pass. Men så länge motivationen finns, i detta fall pengar (lön) är jag rätt bra på att vara superdupertrevlig. Betyg är en rätt bra motivation när det kommer till uppsatsen. Att jag inte får gå min tilltänkta kurs till hösten om jag inte får godkänt är en fett stark motivation det med. Lets get to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0