Nu tar jag fanimig pension från krogen

Alltså okej, jag är en bitch, men en bitch i recovery - dvs. jag har skött mig oerhört bra på sistone (läs det sista året) men igår hade jag kunnat sprätta upp bebisar med filéknivar utan att blinka, så jävla förbannad var jag till slut. Jag blir så trött på folk att jag spyr. Hursomhelst - night from hell:

- Förfest med Martina. Lugnt, gott humör och mucho skvallrande varvat med ölhävande. 
- Rb. Slipper stå i kö pga M:s kort. Nice.
- Kommer in, handlar öl och allting börjar urarta.

Hellnight i behändig listform:

1) Loserkille i baren som envisas med att störa och ställa dumbass-frågor som "Spelar de alltid sådan här musik här, gud vad jobbigt?" eller spyr ur sig konstateranden som "Jag ääääälskar den här låten men eh eh eh EH, vad hette den nu igen? Och erm, de som spelar den? Eh bandet alltså?"

2) Det finns två toaletter som fungerar för tjejerna, på hela stället. Då är det naturligtvis logiskt att man sitter med sina tjejpolare och skvallrar och pratar skit inne i båsen medan alla andra står med benen så tajt i kors att njurarna är ihopklämda.

3) Fysisk kontakt är per automatik ingen förutsättning för skapandet av nya vänskapliga relationer och det är definitivt ingen förutsättning för att man ska kunna tjöta på en normal nivå på krogen. Detta tycks gått ha gått över huvudet på de flesta människor. 

3,5 ) Har man hejat på någon en gång som är en väns vän innebär det inte per se att man är vänner som måste kramas och fepplas med när man ska avtåga. Och ja, vill personen i fråga inte gosa så är det för fan OKEJ!
... Pojkar som inte förstår detta och kan ta ett nej måste alltid börja klanka ner på ens utseende efteråt, som någon slags kompensation. (På samma nivå som om man är en hora om man inte är intresserad när man blir raggad på. Penislogik tydligen.) Jag är ju tjej - jag lever för mitt utseende och ständig bekräftelse och gick hem och grät floder. Eh no.

3,7) Alla som känner mig vet att jag är ungefär lika kramgo som en igelkott (förutom med ev. partner och katter). Och igår blev det uppenbart varför.

4) Snabbaste sättet att få en omkull en tjej halv fyra på stan: Ta tag i henne i armen så hon inte kan springa. Eh, skulle snarare beskriva det som snabbaste sättet att få en fot där solen inte skiner. (Yeah, alltså foot-in-ass är det nya skrevknäandet som faktiskt är soooo last year.)

5) Dagens bästa idé: fyra på natten på spårvagnen är det ju faktiskt så grym akustik så man måste gasta ut någon bönesångsversion i grupp medan man med klibbiga 40åriga nävar försöker kleta på alla brudar på vagnen och sedan flippar när någon ber de hålla tyst och/ eller vill ha sin röv i fred. 

Varför jag är cynisk, bitter, misantropisk och femistisk är liksom inte den fråga man bör ställa sig - utan istället hur man inte kan vara det?
...Yes, you are all on my shitlist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0