XXX undersökning

Fick en lunta hemskickad som de (företag) gärna vill ha ifylld. Sniken som jag är satte jag genast igång (de erbjöd ju presentkort som belöning) men ack vad snabbt jag tröttnade: det var 24 sidor (both front and back) med frågor. Att det skulle vara värt 100 kronor avfärdades ganska snabbt. Naturligtvis överröstes jag med flera brev om hur gärna de ville ha svaren. Och naturligtvis ignorerade jag dem. Men det damp ner ett brev i slutet av denna vecka som fångade mitt intresse: de hade nu dubblat belöningen och saken blev biff!
200 kronor är ju faktiskt godkänt och jag hade ändå fyllt i en del av sidorna redan när jag fick blanketten. Fick dock till en början lite dåligt samvete över att jag skitit i blanketten och att de fick dra till med en sådan uppenbar vädjan till ens girighet då jag själv vet hur jobbigt det är med bortfall i kvantitativa undersökningar. Men tröstar mig med att de har råd och är ett företag med resurser att kontakta oändliga deltagarantal... Men det är som shopping: det lönar sig att vänta (ut rean och i detta fallet en högre belöning!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0