Försäkringskassan

Är ett jävla gissel. Fick ett brev idag om att jag måste betala tillbaka hela bostadsbidraget som jag mottog under ett halvår 2005. Men visst, ca 6000 spänn är kaffepengar, det har jag i bakfickan - eller inte. Hela dagen har varit fylld av ångest: över uppsatsen, inför handledningsmötet nästa måndag, allmän ångest över hur lite tid jag kommer ha för något annat är skolan framöver och så nu detta. Kändes som ett stort knytnävsslag i ansiktet. Visst, jag kan ta alla mina sparpengar som jag lagt undan men då blir det ingen diskmaskin och ingen resa till London i maj. Och det är surt som satan då 6000 kr är är många förjävliga timmar på mitt extrajobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0