Im in the ghetto for life

Alltså, jag vägrar att flytta. Aldrig i hela mitt liv kommer jag orka att flyttstäda hela den här lägenheten. Det finns inte på kartan överhuvudtaget. Ledsen, sorry, det är mitt öde att dö i förorten: uppe på tredje våningen kommer jag tyna bort lyssnandes till barnskrik från dagiset som ligger utanför mitt fönster. Troligtvis kommer minst en tredjedel av min stackars kropp bli ett rått mellanmål till alla katter som kommer husera i lägenheten. Yep. 

Till saken hör att jag och M fortsatte med flyttstädningen av hans lägenhet idag och vi är långt ifrån roade. Vem hade kunnat ana att hörn skulle vara så attans svåra att göra rent? Eller kökslådor? Hörnen i kökslådorna är djävulens påhitt!

... Min senaste besatthet, smoothies, kulminerade förresten i helgen när jag lyckades med konststycket att paja mixern med frusna jordgubbar. Brukar ju mikra de lite innan men glömde och behållaren sprack (skitmixer!). Måndagen inleddes med shopping av obscent dyr mixer (mätt i studentstandard) och fortsatte med flyttstädning för att avslutas med middag, tvättning och ca tre timmars uppsatsarbete. Oh vilken spännande måndag...




Kommentarer
Postat av: Hosanna

Hörn blåser man först av med hårtorken eller dammsuger, därefter sprejar man på såpa blandat med vatten. Det löser det mesta. Lådor som inte är omålade eller av masonit kan man ställa in i duschen för rengöring. *ler brett*

Själv tycker jag att flyttstädningen är en baggis - då är det värre med den städning man måste ta itu med innan man flyttar in i någon annans skit... tamponger under badkaret, mögel i kylen, härsket fett i hela ugnen, en spya (?) bakom spisen, hår i alla avlopp... *uärk*

2008-01-29 @ 17:54:23
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Nancy

H: Jag hade tur och den lägenhet som jag bor i nu var superren när jag flyttade in!

2008-01-29 @ 19:21:33
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0