Motsatsen till vardagliga otrevligheter

På samma sätt som en fullsatt buss kan förstöra ens morgon och förpesta resten av dagen kan andra positiva detaljer ha minst lika stor inverkan på humöret. Hann med att få posten idag innan jag träffade H i stan och ner damp ett vykort fullt med pepp från Elina i Arvika. Jag är grymt förtjust i att få "riktig" post. Att vykortet är en bild på hetingen Marilyn Monroe är ett definitivt plus i kanten!

Vidare in på dagen när jag fikar med H och läser igenom hennes uppsats ser jag att jag är omnämnd i hennes förord. En trevlig pikant detalj. Vi har ju haft våra egna uppsatsträffar och hjälpt varandra och det är roligt att hon uppskattade det minst lika mycket som jag. Men det vet jag ju egentligen då vi har gått i samma klass i snart fem år och jag vet att vi samarbetar så ofta vi kan för att på samma sätt som hon dämpar min värsta galenskap för jag fram hennes vildaste tankar när det behövs.

Så när jag fick en hostattack i omklädningsrummet på gymmet på grund av en tanta som tydligen tycker att tunga parfymer är ett alternativ till luft blev jag inte fullt så fly förbannad som man borde blivit.

Kommentarer
Postat av: Elina

Kul att du blev glad!!:-) Ja, jag tror att man kan välja mkt hur man ska må genom att välja vilka saker i ens dag man ser och vill fokusera på.

/E.

2008-01-10 @ 22:54:43
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0