Nattjobbets nackdelar

Här skulle jag egentligen vilja rapa upp hela min natt i detalj. Något jag naturligtvis inte kan göra på grund av tystnadsplikt. Jag får nöja mig med att säga att it was hell. Det var längesedan en natt var såpass mentalt krävande. Mitt konstanta extrajobbande i vården vid sidan av mina studier har gjort mig stresstålig, psykiskt stark och lite mer ekonomiskt tätt. Men ibland kommer de där stunderna som är nära att knäcka en och man vandrar hårfint på sammanbrottets gräns. Yeah, så skulle jag beskriva denna natten i ett nötskal.

Så när H seglade in på jobbet imorse, som sitt glada och förvånansvärt pigga jag, tackade jag gudarna för att hon släppte mig en hel halvtimma tidigare efter avrapportering. 

På väg till hållplatsen, i lätt duggregn, känner jag mig nästintill apatisk. Som grädden på moset är bussen försenad. Väl inne i värmen lutar jag mig mot väggen och försöker koncentrera mig på musiken i mina hörlurar. Men det vore ju att komma undan lätt, varför inte köra på en grande finale på en sådan underbart trevlig natt?
Två minuter in i bussfärden kommer en kille framstapplandes till mig; iklädd fleecetröja, jeans och vad som ser ut som stickmärken i ansiktet. Accessoarer: utvidgade pupiller. 

Kille: Hej du somna inte!
Jag: Eh nej det är ingen fara jag är på väg hem bara....
Kille: Jaha får man följa med?
Jag: Nej jag ska hem till min kille.
Kille: Nej jag menade inte så, alltså, jag träffade en tjej för ett par dagar sedan och hon hade precis blivit våldtagen.
Jag: ...
Kille: Ja, av en annan, jättesynd...Jobbigt.
Jag: Tråkigt när sådant händer.
Kille: Fast vi skämtade massor om det! Kan jag inte få följa med dig hem, jag behöver någonstans att sova inatt?
Jag: Nej, tyvärr, jaha, nu ska jag av.

What the... ?


Kommentarer
Postat av: Elina

Ohh... Du som brukar ha det så lugnt på jobbet! Trist att det var en jobbig natt! Jag är glad att jag sovit gott i vår säng och inte jobbar natt längre:-)

Kramar
/E.

2008-01-18 @ 12:39:04
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: rocketqueen

Ehhh? What the...som sagt!

2008-01-19 @ 08:03:57
URL: http://rocketqueens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0