Peruk

För ett tag sedan, ja, minst ett och ett halvt år sedan, investerade jag i en mörkhårig peruk för att hindra mig själv i de värsta hårnyckerna som poppar upp i mitt huvud konstant. Jag gick från att ha lååångt (men skabbigt) hår från högstadiet hela vägen genom gymnasiet till att klippa lugg, till att bleka det och sedan har det varit som min 2 cm kort och oftast hinner jag tröttna på mellanfrisyren (som uppstår när man odlar ut en kort frisyr) och klipper av det igen. Men för att åtminstone förhindra mig att färga det mörk, köpte jag en lång fin mörkhårig peruk som jag kan använda de dagar då jag känner för att smeta in svart färg i mina stackars hårstrån. För det tog mig ett år att bleka mitt svarta hår till blont och det tog ännu längre att få håret att bli hår igen, inte en vit ihopsmetad bomullsmassa.

Jag har förstått att det finns lyckliga själar som kan bleka sitt hår i hår innan det tar skada men mitt tunna babyliknande kalufs pallar inte ens blekning från blont till blont, än mindre svart till blont. Lyckligtvis är jag naturligt såpass ljus att jag åtminstone kan färga in en hygglig askblond nyans. 

Anyway, jag använde peruken ett par få gånger och sedan länge ligger den fint inpaketerad i klädkammaren men nu känner jag lite att det är dags igen. 

Plan for today:
- Ringa comhem (uppgradera bredbandet).
- Registrera mig på nya kursen.
- Klippa luggen på peruken och hoppas på det bästa.
- Städa. Diska. Plocka ihop saker som ska slängas inför söndag.
- Uppsatsarbete.
- Ta promenad. (Skulle ha dragit till gymmet men hostade mera gröna gubbar imorse så hederlig gammal promenad får duga.)
- Börja läsa in mig på uppsatserna som ska opponeras på fredag.

Yep. Busy day. Or not.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Hårvård som fungerar; http://www.lockig.se/

Varför blond? Själv hävdar jag att mörkt är det bästa. Undrar varför *s*

2008-01-14 @ 15:20:18
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Nancy

Jag trivs lättast i blont och det är också lättast att underhålla!
... :)
Tack för länken!

2008-01-14 @ 20:24:58
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0