Ingen lönehöjning för mig

Idag plockade jag åt mig timrapporten från juni som damp ner med internposten bara för att upptäcka: tji-fick-jag-som-fortfarande-har-kvar-min-gamla-pisslön-fuck-fuck-fuck. Blev lovad av chefen en lönehöjning den sjätte juni så jag ringde lönekontoret övertygad om att det bara var någon miss från granskaren. Efter ha pratat med samordnaren på kontoret fick jag klart att det vara raka motsatsen: chefen är på semester, enligt datorn slavar jag fortfarande för en pisslön och trots att chefen ska ha pratat med samordnaren redan i juni (at least she said so) om min lön har denna inget minne av något sådant samtal. Vilket innebär att min lön nu imorgon blir en tusenlapp mindre och att jag får vänta tre veckor till chefen kommer tillbaka för att tala ut om detta. Naturligtvis får jag pengarna retroaktivt (om det ordnar sig när hon kommer tillbaka) men ändå. Är dessutom nojig för att chefen inte minns vårt samtal för det är liksom mitt ord mot hennes, det finns inga anteckningar eller samtal med andra människor (från hennes sida). Grinig början på arbetsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0