Kollega-vass-tunga och Kollega-noll-självdistans

Jag har funnit min själsfrände i sarkasmer och skämt på jobbet (hon är en underbar kvinna med vass tunga) och tämligen lågt blodsocker och en hög temp fyllde dagen av konstant skämtande och skrattande. Det roligaste är att kollegan vi jobbar med är lika skojfrisk han inom de flesta områden, tills, well ja, han inte är det och blir purken och reserverad för att han tror att vi driver med honom (vilket vi naturligtvis gör).

Efter ett avslutat parti Yatzi mellan kollega nummer tre och en annan utspelar sig följande konversation (återgiven på ett ungefär):
Kollega-noll-självdistans: Jag slog tre Yatzi, det är faktiskt ganska ovanligt!
Kollega-vass-tunga: Duktigt *namn*, gud vad duktig du är, haha.
Kollega-noll-självdistans: Men det är faktiskt ovanligt, jag kan sannolikhetslära och så och det förstår inte du.
Jag: Men chanserna ökar väl för mer Yatzi ju fler omgångar ni spelar? (Har man spelat Yatzi halva morgonen är alltså inte tre Yatzi särskilt imponerande, å andra sidan - när är det imponerande?)
Kollega-vass-tunga: Hahahaha
Kollega-noll-självdistans: Nu driver du med mig igen och du förstår inte det, det är liksom spelet som spelar roll mest! (Fnyser och går iväg. Konstigt nog var denna kommentar riktad mot kollega-vass-tunga trots att jag sade förra kommentaren.)
Jag och kollega-vass-tunga tittar på varandra och börjar gapflabba.

Kollega-noll-självdistans är även känd för att ha deklarerat för kollega-vass-tunga efter ha förlorat i en turnering av luffarschack att han inte hade rätt taktik och ska fundera över det hela kvällen, något som hon borde ta efter som inte tänkte efter noggrannt innan varje drag. Naturligtvis tyckte hon att det säger väl mer än honom än henne, om hon vinner utan att tänka medan han förlorar trots noga på förhand utarbetat strategi?
Att jag hade roligt på jobbet idag, trots bastuvärme är ganska underförstått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0