Liseberg FTW

Jobbade hela dagen och fördelarna med jobbet kickade äntligen in: utflyktsmålet för dagen blev Liseberg. Var gött då tiden gick snabbt, jag kunde löjla mig och spela på två-kronors-fula-kramdjurs-apparaterna samt inmundiga ett veggiemeal på BK med handkassan i högsta hugg. Var mindre gött med köer inte var under tre kilometer per ställe, den svettiga spårvagsturen dit, att den genomsnittliga åldern på samtliga inte översteg tre år samt yeah well you know, jag var tvungen att liksom jobba.


Rrrr, my winnings!


The good and the bad:
Katterna använder äntligen den nya vattenfontänen/ självfiltrerade vattenskålen regelbundet till att faktiskt dricka ur, inte bada i. Lite tråkigt är det dock att katternas regelbundna drickande tömmer tanken ganska fort vilket leder till att jag måste uppmärksamma detta snabbt så inte motorn i får gå med tom tank, då blir den väldigt olycklig, men jag köpte fontänen för att katterna skulle ha friskt vatten hela tiden utan att man behövde byta vattenskålarna flera gånger per dag och för att katterna inte skulle lida för min oförmåga att göra detta - men nu är fontänen nästan ett lika stort orosmoment som är minst lika jobbigt att komma ihåg som byte av vattenskålarna från allra första början. Damn damn damn. Min lathet och arrogans över den perfekta lyxlösningen straffade alltså sig själv. Poetisk jävla rättvisa.

(The best ever: när jag kom hem från jobbet hade M gjort storkok till middag vars rester blev tre matlådor med linsgryta och bulgur till mig så jag slipper svälta på jobbet i helgen. Thats love folks.)

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha, en kattfontän! Kanske vore något:-D



Kram!

/E.

2008-07-02 @ 22:58:04
URL: http://elinakarsna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0