Egenskaper

På samma sätt man som anser sig ha olika för-och nackdelar med sitt utseende kan man rimligtvis anta att man anser sig ha mer eller mindre fördelaktiga egenskaper. En av mina bästa egenskaper är att jag arbetar bra under press. Press är helt enkelt en faktor som måste finnas med för att jag ska prestera mitt bästa. Jag kan slita mitt hår och nästintill ge upp men till slut "ordnar det sig". Jag vill egentligen inte skriva "ordnar sig" för det antyder att allting blir bra och det är en skillnad mellan att allting blir bra; (Exempel nutid:) dvs. jag skriver en fantastisk uppsats och får VG vs. jag lyckas lära mig SPSS och spottar ut mig tabeller och t-test på löpande band men uppsatsen blir ändå inte bra och jag får komplettera.

Hursomhelst, efter ca. fyra timmar på biblioteket, nära sammanbrott och ihopkurad över en fet engelskspråkig manual till SPSS har jag lyckats bygga min kodbok, genomföra de tester jag ska och nästintill lärt mig att tolka tabellerna i Output. Har dock lyckats fiska till mig att min metodlärare ska kolla mina tabeller till uppsatsen. Thank god.

Apropå det, my poor baby (mitt utkast) är helt nedkluddat med kommentarer och bläck från handledaren. Det kändes tungt imorse att hämta det när jag verkligen hade behövt pepp. Men det känns ändå bra för nu har jag någonting att arbeta utifrån. Men det var inga varma känslor som kom fram imorse när jag gick igenom utkastet snabbt på väg till biblioteket.

... Mat kanske är ett alternativ förresten? Har inte ätit sedan frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0